Každý má rád svoje kafe trochu jinak - pojďme ale zjistit, jak samotná káva ovlivní náš výsledný nápoj.
Provedení | Workshop |
Míra fyzického zapojení účastníků | Malá |
Míra náročnosti na interakci | Střední |
Úroveň obtížnosti programu | Základní znalosti |
Doplatek na místě | Pokud můžeš, vzorek tvé oblíbené kávy, ať máme co ochutnávat. |
Lektor |
Jakub Ditrich
Zobrazit programy tohoto lektora |
Detailní popis
Většina bloku bude praktická. Společně zrealizujeme "cupping" - standardizovanou ochutnávku kávy.
Při tom se pobavíme o tom, co to káva je a jak se dostává z plantáží a farem až k nám do šálku. Nastíním nejběžnější metody přípravy a jak se dají adaptovat do přírody a na tábory. Na samotnou přípravu metod nám nezbyde čas, odkážu vás ale na dobré zdroje, kde se s nejlepšími postupy s jednotlivými metodami seznámit.
Nějaké vzorky k ochutnání přinesu, ale budu rád, když vezmeš svou oblíbenou, ať ji můžeš posdílet s ostatními a mít přímé porovnání. Stačí cca 20g (cca 2 polévkové lžíce).
|
Zoznámime sa s monomýtom, Cestou hrdinu, ako funkčným modelom - štruktúrou, ktorý je možný aplikovať na rôzne oblasti oddielového (i neoddielového) života.
Provedení | Workshop |
Míra fyzického zapojení účastníků | Střední |
Míra náročnosti na interakci | Velká |
Úroveň obtížnosti programu | Pokročilé znalosti |
Doplatek na místě | |
Lektor |
Patrik Krebs
Zobrazit programy tohoto lektora |
Detailní popis
Priblížime si Cestu hrdinu, ktorá vychádza z monomýtu, ktorý opísal Joselh Campbell. Táto štruktúra je vhodný nástroj na jasný a funkčný spôsob ako uchopiť celotáborovú hru, či prechodový rituál v oddielovej činnosti, alebo akejkoľvek práci s ľuďmi. Počas workshopu priblížim teoretický rámec Cesty hrdinu - obohatím ho i jeho uchopenie v dramaterapii, ako to spravil Paul Rebillot a spoločne si, aspoň v krátkosti, dovolíme nejakú časť zinscenovať - teda divadelným jazykom si ukážeme ako sa s technikou dá pracovať.
|
UPOZORNĚNÍ: Tento program je určen pouze pro kolektivy s celoroční činností.
Provedení | Diskuse |
Míra fyzického zapojení účastníků | Malá |
Míra náročnosti na interakci | Střední |
Úroveň obtížnosti programu | Pokročilé znalosti |
Doplatek na místě | |
Lektor |
Ondřej Turek – Opičák von vOPičín
Zobrazit programy tohoto lektora |
Detailní popis
Setkání nabídne prostor pro výměnu zkušeností nejaktivnějších vedoucích (hlavní vedoucí, příp. zástupci) kolektivů s celoroční činností.
Jsem hlavas. A co je vlastně moje role? Jak s ní naložit. Za co jsem vlastně zodpovědný? Co je můj úkol? Jaké otázky si kladou ostatní? A jak to vlastně dělají? Pojďme se opět setkat v kruhu lidí, kteří již mají větší praxi a "na první dobrou" ví, o čem se mluví ve většině tématech kolem oddílů, se kterými se běžně potkávají. Budeme mezi sebou sdílet své zkušenosti, vzájemně se inspirovat a diskutovat o slepých uličkách i o příkladech dobré praxe. Program si utvoříme sami na základě témat, která společně vybereme.
Program je určen POUZE PRO HLAVNÍ VEDOUCÍ oddílů (a jiných kolektivů) S CELOROČNÍ ČINNOSTÍ (schůzky, výpravy, tábory…) a případně jejich zástupce (nejaktivnější vedoucí). Program NENÍ URČEN pro začínající a budoucí vedoucí, rádce či méně zkušené, ani pro vedoucí pouze letních táborů.
|
Přednáška pouze pro vážné zájemce představí zdánlivě nezajímavý neobydlený a přístupem striktně střežený francouzský atol nacházející se v Tichém oceánu s rozlohou 6 km2, poštovním směrovacím číslem 98799 a jediným králem-tyranem ve své úžasné historii.
Provedení | Přednáška |
Míra fyzického zapojení účastníků | Malá |
Míra náročnosti na interakci | Malá |
Úroveň obtížnosti programu | Základní znalosti |
Doplatek na místě | |
Lektor |
Ondřej Turek – Opičák von vOPičín
Zobrazit programy tohoto lektora |
Detailní popis
Clipperonův ostrov leží 10 677 km od Paříže ve Francii, spor o suverenitu zejména mezi Francií a Mexikem byl vyřešen arbitráží v roce 1931.
Přednáška bude zahájena v sobotu 15.11. ve 02:00 a bude trvat pravděpodobně kratší dobu, spíše 60 minut.
|
Systémové pasti nejsou o beznaději, ale o možnosti změnit dynamiku, která nás drží v začarovaném kruhu.
Provedení | Diskuse |
Míra fyzického zapojení účastníků | Malá |
Míra náročnosti na interakci | Střední |
Úroveň obtížnosti programu | Základní znalosti |
Doplatek na místě | |
Lektor |
Filip Ryšavý
Zobrazit programy tohoto lektora |
Detailní popis
Účast na akcích je mizerná, náctiletí užívají návykové látky, kuchyně se hádají s vedoucími táborů... To jsou problémy, které se v oddílech opakují, i když se je snažíme předcházet. Nesou označení "systémové pasti". Když identifikujeme systémovou past, zjistíme, jaké faktory a vzorce chování ji způsobují. Lze strukturu nabourat a problému se tak zbavit? Systémové pasti nejsou o beznaději, ale o možnosti změnit dynamiku, která nás drží v začarovaném kruhu.
1. Představení teorie systémových pastí
2. Ukázka konkrétního problému (např. konflikt kuchyně a vedoucího) a jeho analýza.
3. Účastníci sdílí opakující se problémy, které se vyskytují v oddílech/táborech, a analyzují je jako systémové pasti.
4. Skupiny pracují na analýze a řešení vybraných systémových pastí, následně prezentují výsledky.
5. Rekapitulace
|
Predstavím vám dlhodobé a celotáborové hry, ktoré sme pripravili v Dračej stope
Provedení | Diskuse |
Míra fyzického zapojení účastníků | Malá |
Míra náročnosti na interakci | Střední |
Úroveň obtížnosti programu | Pokročilé znalosti |
Doplatek na místě | |
Lektor |
Ľuboš Zahradníček
Zobrazit programy tohoto lektora |
Detailní popis
Dnes je v ponuke veľké množstvo táborov, krúžkov a voľnočasových aktivít rôzneho typu a kvality. Jednou z možností ako sa odlíšiť je pripraviť kvalitnú tému, ktorá vašu činnosť prepojí počas celého roka alebo tábora alebo napr. víkendovej akcie. Predstavíme si rôzne herné algoritmy/mechanizmy, rôzne aktivity, ktoré môžu bežať "na pozadí" , aké prvky zapojiť do budovanej témy a ako to spraviť tak, aby to nebolo "preplácané". Samozrejmosťou je, že ukážem veci, ktoré fungovali, ale aj chyby, ktorých sme sa dopustili, aby ste sa nemuseli učiť len na tých svojich.
|
Poznáme to všetci - "Tam ja s deťmi nepôjdem, veď čo ak sa niečo stane?" Ale tie najlepšie zážitky sú práve pri vedúcich, ktorí sa neboja - no dokážu správne odhadnúť riziko a nastaviť pravidlá. Poďme sa o tom niečo naučiť a vymeniť si skúsenosti.
Provedení | Diskuse |
Míra fyzického zapojení účastníků | Malá |
Míra náročnosti na interakci | Střední |
Úroveň obtížnosti programu | Základní znalosti |
Doplatek na místě | |
Lektor |
Ľuboš Zahradníček
Zobrazit programy tohoto lektora |
Detailní popis
V programe si povieme prečo je dôležitá vzájomná dôvera medzi vedúcim a dieťaťom a ako ju nestratiť, formy nastavovania pravidiel, ako zvládnuť návštevu skál, vyhliadok, hradov, roklín. Najčastejšie situácie ako sú napr. výstup a nástup do vlaku, prechody cez rizikové križovatky. Akú úlohu hrajú v bezpečnosti rôzne prvky spájajúce kolektív (napr. dobrý pokrik sa dá spraviť tak, aby nakoniec deti utíšil a upriamil pozornosť na vedúceho a pod....).
A najmä v čom najčastejšie robíme chyby (a že ich je dosť).
|
Co to znamená být mužem v dnešní době? Kdo mladé muže provází do dospělosti a co je učí? Kdo provedl vás? Už se jako muži cítíte a jste tak respektováni v rodině, škole, práci, komunitě, společnosti? A je potřeba to vůbec řešit nebo někomu pomáhat?
Provedení | Přednáška |
Míra fyzického zapojení účastníků | Malá |
Míra náročnosti na interakci | Střední |
Úroveň obtížnosti programu | Základní znalosti |
Doplatek na místě | |
Lektor |
Pavel Kučera
Zobrazit programy tohoto lektora |
Detailní popis
Jsem přesvědčen, že muže s velkým M potřebujeme jako sůl. Jen to je citlivé téma, kterému se spousta lidí raději vyhne. Pro mladé muže to přináší zmatek a nejistotu. Někteří nechtějí být moc, nebo málo. Mužem se nerodíme, ale stáváme z chlapce. Ale jak to vypadá nás nikdo neučí. Jak je to špatně, to se ovšem ví moc dobře. Kolem sebe slyšíme výrazy jako toxická maskulinita, krize mužství, zženštilí muži, mamánci, hodní kluci, odpojení a nezralí muži, machové a podobně.
Rád bych vám ukázal, jak to děláme a jak nad tímto tématem přemýšlíme na kurzu Transition. Ten je v současnosti nejkomplexnější kurz zabývající se přechodem mladých mužů do dospělosti minimálně v Čechách a na Slovensku, spolupořádaný Prázdninovou školou Lipnice a Pluskem.
Ukážu vám některé programy, kterými s mladými muži ve věku 16-26 let pracujeme. Dostanete pár šťouravých otázek, tipů, a věřím, že se něco dozvím i od vás. Možná se vám otevře nové téma, nad kterým jste takto nepřemýšleli, možná víc porozumíte sobě, nebo některým věcem kolem vás.
Tento program je určen spíše pro muže, vstup ženám ale nezakazujeme.
Jedná se o interaktivní přednášku. V praxi kombinujeme mnoho programových bloků a pracujeme se zážitkovou pedagogikou.
Přednáškou vás provede instruktor Prázdninové školy Lipnice, skaut a zakladatel spolku Otec a syn, z. s.
Tématem vás provede lektor Pavel Kučera.
Otec 19 letého syna, 16 leté a letos narozené dcery. Od roku 1990 působil ve skautské organizaci. Od roku 2000 se věnuje vzdělávání dospělých a je také členem Prázdninové školy Lipnice (www.psl.cz), kde působí jako šéfinstruktor. Propojuje zkušenosti z práce ve firemním a neziskovém sektoru. Třináct let byl spolumajitel vzdělávací firmy TeamTest, kde působil také jako lektor, kouč, trenér týmové spolupráce i soft skills. Přes 10 let se věnoval mužským kurzům Quo Vadis (www.qvkurz.cz). V roce 2015 začal vést kurzy pro rodiče s dětmi Otec a syn, Otec a dcera, Matka a syn (www.otecasyn.com), kterými se v současnosti živí. Od roku 2017 vede česko-slovenský kurz Transition, pro mladé muže 16-26 let, jehož cílem je pomoci jim na cestě do dospělosti.
Absolvoval výcviky a sebezkušenostní kurzy (Gestalt terapie, Gestalt koučink, Konstelační výcvik, Heroes Journey Breta Stephensona, Somatic Experiencing...).
|