PROVEDENÍ PROGRAMŮ:

  • DISKUZE – společně s lektorem budete hledat odpovědi na palčivé otázky dneška. lektor je spíše moderátorem a účastníci si vyměňují zkušenosti
  • EXKURZE – zajímavé výlety po okolí Hlinska
  • POHYB – pohybové aktivity, kde budete moci vypnout myslící ústrojí a budete se moci odreagovat.
  • SEMINÁŘ – výuková forma, kdy vás lektor chce něco naučit nebo předat vlastní zkušenosti.
  • DÍLNA – rukodělné činnosti, při kterých si něco vyzkoušíte a naučíte se něco vyrábět
  • HRA – venkovní či vnitřní hra, bojovka, strategie, simulačka, šifrovačka, výsadek

PROGRAMOVÉ ŘADY

  • Sportovně-herní řada (SPH): larpy, pohybové a sportovní aktivity, tanec, divadlo, airsoft a paintball, simulační a strategické hry, bojovky, seznamovačky a icebreaky, psychomotorické, stolní a deskové, hry s využitím moderních technologií
  • Tvořivá řada (TVO): výtvarničení a výroba čehokoliv, rukodělky, fotografování
  • Manažerská řada (MAN): zákony, vyhlášky, účetnictví a ekonomika, stanovy a právní forma, grantová a dotační politika, ČRDM, MŠMT, zodpovědnost, pojištění, duševní vlastnictví, politika vůči NNO, pořádání hromadných akcí, PR (tiskovky, web…), lobbying, fundraising, marketing, vedení a motivování lidí, práce s dobrovolníky, personalistika, psaní grantů
  • Pedagogicko-metodická řada (PED): pedagogika, psychologie, volný čas, prevence sociálně-patologických jevů, metodika a didaktika, mediální výchova, osobnostní a sociální výchova, etická výchova, inkluze v oddílech, speciální pedagogika – práce se znevýchodněnými dětmi a mládeží, osobní rozvoj, lektorské dovednosti, motivace, boj proti vyhoření, sebeevaluace
  • Příroda, ekologie a pobyt v přírodě (EKO): environmentální výchova, lesní moudrost, místně ukotvené učení, questing a geocaching, environmentální senzitivita, odcizování se přírodě, hry v přírodě, globální výchova, lesní školky, horolezectví, voda, lyže, vysokohorská turistika
  • Tábornicko-oddílová řada (TAB): příprava a organizace táborů, formy táborů, táborové minimum, historie, celotáborové hry, dramaturgie akcí, animátorství, ekonomika tábora, celoroční hry, oddíly, oddílové schůzky, uzlování, šifrování, lesní moudrost, indiáni
  • Cestovatelská řada (CES): cestovatelské přednášky, cestování s oddíly, cestování na vlastní pěst
  • Doprovodná řada (DOP): exkurze, výjezdní programy, výstavy, doprovodné programy

ČASOVÝ HARMONOGRAM

Pátek 16.11. Sobota 17.11. Neděle 18.11

Seznam programů

PED - 10

I. Agresivita dětí (a rodičů) a jak ji zvládat (v prostředí školských zařízení pro zájmové vzdělávání)

1. Agresivita – její původ a podoby (2 hodiny)
Evoluční pohled na otázku agresivity. Agresivita v dnešním společenství. Projevy agrese mezí dětmi. Agresivita ve školním prostředí. Agresivní lide, agresivní chování a vztahy založené na agresi.

AKREDITOVANÝ KURZ MŠMT

K získání akreditačního diplomu je potřeba zúčastnit se všech čtyř seminářů

V rámci bloku budou využívány tradiční besedy a přednášky doplněné praktickými ukázkami včetně práce se zdroji – internet, odborná literatura. Vedle frontálního způsobu výuky proběhne i práce ve skupinách. Řízená diskuze bude prostupovat tématy po celou dobu kurzu. V rámci programu bude využíváno interaktivních her. Seznámení s těmito hrami proběhne zážitkovou metodou, kdy se všichni budou těchto her aktivně účastnit a následně bude proveden psychosociální rozbor a dopad každé hry.

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
Doplatek na místě150
Lektor
Jan Szutkowski Zobrazit popis

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

MAN - 03

Peníze, penízky, penízečky..

Program bude o tom, jak si s dětmi povídat o penězích a co od nich v jakém věku očekávat.

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
Lektor
Zuzka Zajícová (Valoane) Zobrazit popis
Ahoj, jmenuji se Zuzka a jsem insolvenční správkyní. Mimo to se zabývám prevencí - jak předcházet zadlužování, a školením - jak postupovat, když už k nějakému "průšvihu" došlo. Miluji práci s dětmi a taky zastávám názor, že prevence je prostě základ - proto se starám i o jejich finanční a občanskou gramotnost.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

MAN - 04

Psychické aspekty vedoucího organizace

Co zažívá a prožívá vedoucí organizace mezi "svými" ovečkami na akcích a na jednáních? Jak řeší dvojí roli "jsem kámoš" a "jsem vůdce"? Co na to starší kolegové, když vy jste tady šéf?

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
PomůckyVlastní situaci a nebo zkušenost kterou jsme každý zažili...a nebyla nám úplně příjemná.
Lektor
Vlastimil Jura (Kočičák) , Český svaz chovatelů Zobrazit popis
Jsem pedagog volného času působící již více jak 10 let na různých vedoucích pozicích ve své mateřské organizaci. Dále jako lektor při dalším vzdělávání převážně mládeže v rámci ČSCH, Projektu Odyssea a dalších neziskových spolcích.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

SPH - 06

Seznamovačka

Pojďme si zahrát pár čupr her a společně se poznat!

ProvedeníPohyb
Míra zapojení účastníkůvelká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni
Lektor
Stanislav Čihák (Standikok) Zobrazit popis
Jmenuji se Standa, mám neustále plno energie, miluji tanec a hudbu. Rád pracuji sám na sobě a tvořím nové věci. Tento rok se zúčastním CVVZ po 6. a vždy jsem si to vážně užil!

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

SPH - 01

Cvvz pub quiz

Takzvané hospodské kvízy jsou v poslední době velkým fenoménem a také zajímavým způsobem jak trávit čas s přáteli. Nabízím možnost si takový kvíz vyzkoušet přímo na CVVZ. Nepotřebujete tým, rozdělíme se až na místě, takže stačí sebrat odvahu a přihlásit se. Zaručuji zábavu, seznámení se s novými lidmi a možná i nasbírání nových vědomostí! Těším se na Vás.

ProvedeníWorkshop
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
PomůckyPapír, tužka, dobrá nálada!
Lektor
Michaela Geržičáková (Míša) , Pionýr Zobrazit popis
Ahoj, jmenuji se Míša a působím v organizaci Pionýr - už od dětství jako účastník a nyní jako hlavní vedoucí oddílu. Účastnila jsem se brněnské CVVZ v roli drobného pomocníka a od té doby jezdím pravidelně! Moc se na všechny těším.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

PED - 11

II. Agresivita dětí (a rodičů) a jak ji zvládat (v prostředí školských zařízení pro zájmové vzdělávání)I

2. Agresivita kolem nás (2 hodiny)
Příklady z praxe lektora a účastníků. Dobrá a zlá agrese, jak poznat co je už „za čárou“. Nácvik rychlých reakci na agresivní chování. Sebeobrana a obrana oběti.

AKREDITOVANÝ KURZ MŠMT

K získání akreditačního diplomu je potřeba zúčastnit se všech čtyř seminářů

V rámci bloku budou využívány tradiční besedy a přednášky doplněné praktickými ukázkami včetně práce se zdroji – internet, odborná literatura. Vedle frontálního způsobu výuky proběhne i práce ve skupinách. Řízená diskuze bude prostupovat tématy po celou dobu kurzu. V rámci programu bude využíváno interaktivních her. Seznámení s těmito hrami proběhne zážitkovou metodou, kdy se všichni budou těchto her aktivně účastnit a následně bude proveden psychosociální rozbor a dopad každé hry.

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
Lektor
Jan Szutkowski Zobrazit popis

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

MAN - 06

Jak vytvořit úspěšnou akci?

Máte v plánu zorganizovat vlastní akci nebo již jste nějakou organizovali a pouze chcete načerpat další zkušenosti prostřednictvím moderované diskuze?

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
Lektor
Stanislav Čihák (Standikok) Zobrazit popis
Jmenuji se Standa, mám neustále plno energie, miluji tanec a hudbu. Rád pracuji sám na sobě a tvořím nové věci. Tento rok se zúčastním CVVZ po 6. a vždy jsem si to vážně užil!

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

DOP - 04

Nenaplněná kapacita tábora? Zkuste placenou reklamu na internetu

Základy PPC inzerce, její možnosti a jak efektivně využívat pro táborové účely. #Obsah#: Nedaří se vám zaplnit tábor? Zkoušli jste už reklamu na internetu? Přednáška o PPC reklamách. - Orientace v základních pojmech PPC reklamy nutné pro práci. - Drobný náhled do AdWords a Sklik systému a jejich porovnání - Konkrétní příklady a konkrétní rady pro efektivní inzerci. #Určeno pro#: Pořadatele táborů, kterým se nedaří naplnit kapacita tábora. #Lektor#: Pracuji v produktovém oddělení reklamních systému Seznamu, který vyvýjí a spravuje Sklik reklamní systém.

ProvedeníSeminář
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
Lektor
Roman Stejskal (ChocoTUx) , Orvo Zobrazit popis
Po letech na CVVZ jsem se odhodlal, že předám i já nějaké svoje zkušenosti. Táborová a oddílová praxe: Mám za sebou 10 let vedení oddílu (Nespočet víkendovek). Organizoval jsem 18 táborů a poslední tři roky jako hlavní vedoucí jednoho z nich. Absolvoval jsem kurz Intruktorů Brno a Brontosaurů. V osobním životě jsem student filosofie, programátor a vášnivý sportovec.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

TAB - 03

ZZA a to je všechno

Zdravotník zotavovacích akcí je tak trochu funkce, kdy jste jednou nohou v kriminále. Jaké jsou vaše názory na výuku, co byste chtěli vědět víc. A víte kde a jak si to vyzkoušet?

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Lektor
Michal Hnaťuk (W68) , Emergency Extreme Zobrazit popis
Pár z vás už se se mnou setkalo v loňském roce. Jsem všeobecná sestra, co se rozhodla odjet do zahraničí načerpat co nejvíc zkušeností. Pohyboval jsem se na urgentu velkých amerických měst i na odlehlých vesničkách Ukrajiny. Urgent a před nemocniční pomoc mě baví, hodně. Poslední dva roky se věnuji vedle práce i vedení a lektorování v Emergency Extreme. Zaměřuji se hlavně na základní kurzy - KPR & AED a Masivní krvácení. Ale někdy lektoruji i komplikovanější lekce pro více odborné publikum - Shooting Range FIRST RESPONDER nebo S&R Medic. Jsem aktivním členem Search and Rescue Mantrailing Týmu na pozici Medic.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

DOP - 05

Páteční Bang!

Turnaj v karetní hře Bang! na úvod CVVZ. Pohodové hry a dobré ceny.

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
Doplatek na místě20
Lektor
Jiří Hovorka (Brontík) , Asociace TOM Zobrazit popis
Účast na 9 CVVZkách. Zabývám se deskovými hrami.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

PED - 12

III. Agresivita dětí (a rodičů) a jak ji zvládat (v prostředí školských zařízení pro zájmové vzdělávání)

3. Prevence výskytu agresivity (2 hodiny)
Jak vytvářet prostředí volné od agresivity. Nastavení demokratických pravidel. Hry o nulovém a nenulovém součtu. Role pedagoga ve vytváření mírumilovné atmosféry. Aktivity posilující kladné vztahy ve skupině.

AKREDITOVANÝ KURZ MŠMT

K získání akreditačního diplomu je potřeba zúčastnit se všech čtyř seminářů

V rámci bloku budou využívány tradiční besedy a přednášky doplněné praktickými ukázkami včetně práce se zdroji – internet, odborná literatura. Vedle frontálního způsobu výuky proběhne i práce ve skupinách. Řízená diskuze bude prostupovat tématy po celou dobu kurzu. V rámci programu bude využíváno interaktivních her. Seznámení s těmito hrami proběhne zážitkovou metodou, kdy se všichni budou těchto her aktivně účastnit a následně bude proveden psychosociální rozbor a dopad každé hry.

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
Lektor
Jan Szutkowski Zobrazit popis

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

TAB - 01

Masivní krvácení

Akreditovaný kurz MSMT pro nezdravotnický personál. Kurz nejen pro zdravotníky, ale skoro pro každého, kdo se pohybuje v terénu. Při absolvování našeho kurzu KPR & AED a podstoupení přezkoušení na naší základně možno získat patch FIRST RESPONDER lvl 1. Velký workshop zaměřený na NEceloxová řešení akutní krevní ztráty. Přijďte si vyzkoušet zastavení krvácení nejdříve v klidu do učeben a poté na ostro v různých prostorách napříč možnostmi Hlinska. A věřte, že jsou opravdu nezměrné. Od klasické nehody na kole v parku, přes zakopnutí a ošklivou zlomeninu v katakombách po nešťastný pád do hlubokého příkopu. Na pořadu dne budou obvazy, škrtidla, pak zase obvazy, turnikety a pak už jenom obvazy. Nebude prostor pro taktické použití tampónů, ale možná, že i bude ;). A rozhodně pro vás chystáme i překvapení.

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůvelká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni
Pomůckyvlastní lékárničku
Doplatek na místě0 / zájemci o vydání akreditovaného certifikátu MŠMT o něj mohou zažádat přímo po zkončení kurzu na 100,- + pošta
Lektor
Michal Hnaťuk (W68) , Emergency Extreme Zobrazit popis
Pár z vás už se se mnou setkalo v loňském roce. Jsem všeobecná sestra, co se rozhodla odjet do zahraničí načerpat co nejvíc zkušeností. Pohyboval jsem se na urgentu velkých amerických měst i na odlehlých vesničkách Ukrajiny. Urgent a před nemocniční pomoc mě baví, hodně. Poslední dva roky se věnuji vedle práce i vedení a lektorování v Emergency Extreme. Zaměřuji se hlavně na základní kurzy - KPR & AED a Masivní krvácení. Ale někdy lektoruji i komplikovanější lekce pro více odborné publikum - Shooting Range FIRST RESPONDER nebo S&R Medic. Jsem aktivním členem Search and Rescue Mantrailing Týmu na pozici Medic.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

DOP - 10

Skotské ceilidh a country tance

Klasické Skotské tance se obvykle dělí na ceilidh i country, kde základem je pár a tancuje se v různých formacích. Třetí druh - highland dances, tance horalů ze skotské Vysočiny, je stručně řečeno skotský step jednotlivců. Na semináři se budeme zabývat jednoduchými ceilidh a country tanci v řadách ai kruhu. Tyto tance se tancují nejen ve Skotsku, ale kdekoliv po světě, při skotských společenských událostech (u nás třeba každoročně v srpnu na zámku Sychrov). Tancuje se po vysvětlení a procvičení tanečních figur na českou nápovědu - Pro účastníky semináře je připraven popis tanců i odkazy na www. stránky, kde mohou najít hudbu k nácviku. - Pokud nemáte tanečního partnera, nevadí, mezi účastníky semináře jej jistě najdete.

ProvedeníPohyb
Míra zapojení účastníkůvelká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni
Pomůcky- Připravte si lehké sportovní obutí s měkkou podrážkou, volné tričko a kalhoty. Děvčata mohou mít delší širší sukni
Lektor
Blanka MACHÁČKOVÁ (Bagheera) , ČTU Velké Lucko; SVČ Chomutov Zobrazit popis
zabývám se klasickými Country tanci od roku 1992 jako lektor dětského tanečního souboru a od r. 2004 také v klubu pro dospělé. Během let oba soubory rozšířili svůj taneční obzor o tance dalších skotské, irské, staroanglické, mexické, řecké, renesanční ... vše ve stylu country, podle hesla Michala Tučného "Country je to! co mě baví!

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

TAB - 04

Tábor v pravěku

Představení námětu „pravěk“ jako celotáborové nebo celoroční motivace. Popis postupu a ukázky výrobků: bronzové ozdoby, vaření v keramice, pazourkový nůž, pravěké obydlí. Další náměty podle knihy Výpravy do pravěku a webu Ostrov nápadů.
Dozvíte se o přednostech a úskalích námětu „pravěk“ na táboře. Při ukázce výrobků projdeme výrobní postupy, zkušenosti se stavbou obydlí a s českým pravěkým stanem Zubřík. Povíme si, co z pravěkých námětů je snadné, co složitější, a kde získat podklady .

ProvedeníSeminář
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
Lektor
Jiří Červinka (Brko) Zobrazit popis
Jsem členem Ligy lesní moudrosti a také jsem zakládající vedoucí oddílu experimentální archeologie Mamuti, který bude zanedlouho mít za sebou 40 let činnosti. Jsem autor několika publikací s náměty pro oddíly: Výpravy do pravěku (spoluautor), Výpravy do přírody, Hurá na tábor. Jsem dlouholetým editorem webových stránek a publikací o outdorovém vybavení. V současnosti publikuji na webu Ostrovnapadu.cz náměty pro dětské tábornické a zálesácké oddíly.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

TVO - 02

tie dye batika

Jedná se o batiku klasickou duhou, ale více barvami najednou. Vznikají krásné vzory. Techniku si vyzkoušíte na vlastní kůži a odnesete si tričko, které doma ještě nemáte :)

ProvedeníWorkshop
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Pomůckybílé či světlé tričko či jiný kus oděvu, který chtějí obarvit
Doplatek na místě25
Lektor
Pavlína Solarová (Pája) , TK Zlaťáci Zaječov Zobrazit popis
Jsem učitelka na střední pedagogické škole, učím biologii a matematiku. Dělám hlavního vedoucího na letním táboře. Věnuji se mnoha výtvarným technikám a pomáhám vést výtvarný kroužek na základní škole. Na CVVZ jezdím od Českých Budějovic.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

PED - 05

TVORBA MALÉHO ČASOPISU NENÍ PŘEŽITEK – družinový, oddílový, střediskový, školní

a) PROČ BYCHOM MĚLI VYDÁVAT V DOBĚ INTERNETU NĚJAKÉ TIŠTĚNÉ MÉDIUM b) CO JE TO MALÝ ČASOPIS? c) PRO KOHO? c) JEHO NÁPLŇ d) KOHO CHCEME OSLOVIT? A JAK? e) NĚCO O JEHO ZPRACOVÁNÍ, HLAVNÍ PRAVIDLA TVORBY – FORMÁT, OBSAH, FORMA, TYPOGRAFIE, VÝROBA, ARCHIV….

ProvedeníWorkshop
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Pomůckyvlastní časopisy
Lektor
Jiří Riki Řeháček, Dr.h.c. (Bílý Riki (8)) , PRESS, Asociace NNO JČK. GNF, HBL, Junák Zobrazit popis
Novinář, technický redaktor, šéfredaktor, typograf, grafik, fotoreportér, autor několika publikací o tvorbě malých časopisů, lektor na PR, práce s médii a reklamu Dlouholetý skautský činovník, propagátor přátelství rozrůzněných a Březových lístků, jeden z blízkých přátel Jana Šimáněho Galéna. Za mediální výchovu dětí a mládeže získal čestný doktorát.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

DOP - 11

Exotické tance světa - z Mexika, Jamajky, Řecka a Havaje,

Z Mexika to budou nám blízké polky, Jamajka a Havaj sólo tance a z Řecka to bude tradiční kolo "Zorba"

ProvedeníPohyb
Míra zapojení účastníkůvelká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni
Pomůcky- Připravte si lehké sportovní obutí s měkkou podrážkou, volné tričko a kalhoty, děvčata pak delší a širší sukni. Počítejte s tím, že některé tance se budou tancovat naboso.
Lektor
Blanka MACHÁČKOVÁ (Bagheera) , ČTU Velké Lucko; SVČ Chomutov Zobrazit popis
zabývám se klasickými Country tanci od roku 1992 jako lektor dětského tanečního souboru a od r. 2004 také v klubu pro dospělé. Během let oba soubory rozšířili svůj taneční obzor o tance dalších skotské, irské, staroanglické, mexické, řecké, renesanční ... vše ve stylu country, podle hesla Michala Tučného "Country je to! co mě baví!

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

PED - 13

IV. Agresivita dětí (a rodičů) a jak ji zvládat (v prostředí školských zařízení pro zájmové vzdělávání)

4. Reflexe získaných poznatků. (2 hodiny)
Zopakování probraných témat. Případy vyžadující odbornou pomoc. Vedení rozhovoru s rodiči žáků – základní pravidla.

AKREDITOVANÝ KURZ MŠMT

K získání akreditačního diplomu je potřeba zúčastnit se všech čtyř seminářů

V rámci bloku budou využívány tradiční besedy a přednášky doplněné praktickými ukázkami včetně práce se zdroji – internet, odborná literatura. Vedle frontálního způsobu výuky proběhne i práce ve skupinách. Řízená diskuze bude prostupovat tématy po celou dobu kurzu. V rámci programu bude využíváno interaktivních her. Seznámení s těmito hrami proběhne zážitkovou metodou, kdy se všichni budou těchto her aktivně účastnit a následně bude proveden psychosociální rozbor a dopad každé hry.

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
Lektor
Jan Szutkowski Zobrazit popis

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

TAB - 02

KPR & AED

Akreditovaný kurz MSMT pro nezdravotnický personál. Kurz nejen pro zdravotníky, ale skoro pro každého, kdo se pohybuje v terénu. Při absolvování našeho kurzu Masivní krvácení a podstoupení přezkoušení na naší základně možno získat patch FIRST RESPONDER lvl 1Základní principy a postupy jak zachránit lidský život. Číslo tři v kaskádě ABC, ale přitom jeden z nejpoužívanějších postupů v přednemocnciční praxi z těch život ohrožujících. Umíte KPR poskytnout i tetě z venkova, co váží 150 kilo? Dokážete udržet správný rytmus i když po vás pořád někdo něco chce. Víte co a jak i v davu lidí? Kdy už poskytovat KPR a kdy stačí jenom stabilizovaná poloha? Kdy už je potřeba použít AED a jak ho vůbec použít? Jako vždycky s Michale vážně nevážně o tématech, které nejsou na první pohled úplně sranda, ale díky Youtube na nich lze spoustu srandovního najít. Dokud nejste hvězdou natáčení vy.

ProvedeníWorkshop
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Doplatek na místě0 / zájemci o vydání akreditovaného certifikátu MŠMT o něj mohou zažádat přímo po zkončení kurzu na 100,- + pošta
Lektor
Michal Hnaťuk (W68) , Emergency Extreme Zobrazit popis
Pár z vás už se se mnou setkalo v loňském roce. Jsem všeobecná sestra, co se rozhodla odjet do zahraničí načerpat co nejvíc zkušeností. Pohyboval jsem se na urgentu velkých amerických měst i na odlehlých vesničkách Ukrajiny. Urgent a před nemocniční pomoc mě baví, hodně. Poslední dva roky se věnuji vedle práce i vedení a lektorování v Emergency Extreme. Zaměřuji se hlavně na základní kurzy - KPR & AED a Masivní krvácení. Ale někdy lektoruji i komplikovanější lekce pro více odborné publikum - Shooting Range FIRST RESPONDER nebo S&R Medic. Jsem aktivním členem Search and Rescue Mantrailing Týmu na pozici Medic.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

TVO - 05

Paracord náramky

Paracord náramky už jistě všichni známe. Přijďte si ho vyrobit! A pokud nechcete náramek, budete si moct vyrobit přívěsek.

ProvedeníWorkshop
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Pomůckynůžky
Doplatek na místědo 60 (dle spotř. metrů šňůry)
Lektor
Věra Vozandychová , TÁBOROVÝ KLUB HRADEČTÍ LVI, z. s. Zobrazit popis
Zatím stále studuji - v Pardubicích speciální biologicko-chemický obor. Na tábory jsem začala jezdit před 7 lety a v Plzni 2009 jsem byla na své první CVVZce. Ráda s dětmi tvořím a předvádím jim i různé pokusy.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

PED - 06

POTŘEBUJEME NĚJAKÁ MÉDIA?

a) JAK TO UDĚLAT, ABYCHOM NAVÁZALI KONTAKT S MÍSTNÍMI MÉDII? b) JAKÝ JE ROZDÍL MEZI TISKOVOU ZPRÁVOU A PŘÍSPĚVKEM. c) CO JE A CO NENÍ PODSTATNÉ PRO MÉDIA. d) NA CO BYCHOM NEMĚLI ZAPOMÍNAT NA NAŠICH WEBOVÝCH STRÁNKÁCH K MÉDIÍM? e) POTŘEBUJEME NEBO NEPOTŘEBUJEME NĚJAKÁ MÉDIA?

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Lektor
Jiří Riki Řeháček, Dr.h.c. (Bílý Riki (8)) , PRESS, Asociace NNO JČK. GNF, HBL, Junák Zobrazit popis
Novinář, technický redaktor, šéfredaktor, typograf, grafik, fotoreportér, autor několika publikací o tvorbě malých časopisů, lektor na PR, práce s médii a reklamu Dlouholetý skautský činovník, propagátor přátelství rozrůzněných a Březových lístků, jeden z blízkých přátel Jana Šimáněho Galéna. Za mediální výchovu dětí a mládeže získal čestný doktorát.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

SPH - 05

Xˇandyho „bezkontaktní (vodní a podvodní) hry“ XI.

Byli jste už na "bezkontaktních hrách" na souši? Proč to nezkusit ve vodě? Kolektivní hry určené pro 15 +. Budeme se tmelit a předávat si kolektivního ducha. Pokud si chcete hrát, pak věk nerozhoduje! Hry budou zaměřeny na kooperaci, kreativitu, sebereflexi. Budou to hry seznamovací, pohybové, urputné i logické. Nemusíš umět plavat, stačí se nebát namočit !

ProvedeníPohyb
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Pomůckyručník, plavky, pokud máš: plavecké brýle, kruh do kterého se vejdeš
Lektor
Petr Dvořák (Xˇandy) , Pionýr PLEJÁDY Šternberk Zobrazit popis
Od roku 2004 jsem členem Pionýra. V počátcích mého působení v dětských organizacích jsem byl i členem hnutí Brontosaurus. Prošel jsem od instruktora, vedoucího oddílu až po vedoucího skupiny. Není žádná skupina dětí ve věku od 3,5 do 35 let, které bych se vyhýbal, stále hledám, s kým se nejlépe pracuje. Pořádal jsem nebo spolupracoval na několika víkendovkách, táborech nebo akcích na klíč např. pro sdružení Duha. V současné době asi od roku 2012 mám vlastní Eko-turistický klub pro děti z mateřinky a prvního ročníku. V roce 2014 jsem dělal svůj vůbec první tábor pro rodiče s dětmi.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

PED - 08

Zpětná vazba vs. Kritika

V dnešní době je velký problém rozlišit zpětnou vazbu od kritiky, ale mezitím je to věc, kterou máme kolem sebe každý den a neumíme s tím většinou pracovat a mezitím - kritika, může být zbraň hromadného ničení, ovšem zpětná vazba může být atomoví kryt. Podíváme se na zoubek zpětné vazby a kritiky a rozliším je, stejně jako minulý rok. Ukážeme si praktické příklady zpětné vazby a kritiky a rozebereme je. Jak budete odcházet, už si nikdy nespletete zpětnou vazbu s kritikou a budete znát formu správné zpětné vazby, kterou může použít: v práci, v životě a při práci s dětmi. Naučíte se zpětnou vazbu také přijímat.

ProvedeníWorkshop
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
PomůckyDobrou náladu a svůj příklad zpětné vazby nebo kritiky, která Vás nejvíce ovlivnila v životě.
Lektor
Jakub Jonáš (kubula.jojo) , Jakub Jonáš Zobrazit popis
Jmenuji se Jakub Jonáš podnikám v oboru projektového managementu a marketingu. Mám zasebou zkušenost provozního v restauraci a marketingového manažéra. Jsem také skaut ( bohužel už ne aktivní, kvůli časovým důvodům, ale vracím se k tomu. Jezdím ovšem na tábory jako vedoucí, hlavní vedoucí a na školy v přírodě také jako vedoucí Práce s dětmi mě baví protože mě naplňuje a je to pro mě i odpočinek. Aktuálně i přednáším pro mladé ( Například Pražský Barcamp) a také na školách. Do budoucna mám větší projekt týkající se školství a práce s mládeží na kterém pracuji už pár let. Na CVVZ jedu podrubé, a těším se na každý další ročník! A rád bych se tam podělil o své zkušenosti s tím co mě funguji zejména v práci s neposlušnými až konfliktními dětmi.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

PED - 01

ABY Z DĚTÍ "NĚCO" BYLO

Všichni žijeme v uspěchané době. Když se k tomu přidají špatné výsledky dětí ve škole, nevhodné chování k učitelům, spolužákům ale i vůči rodičům, nevíme, co s tím. Nejsnadnější cestou jsou zákazy, hádky, tichá domácnost… Je to však doopravdy řešení? Základem dobrého a fungujícího vztahu s dítětem je komunikace. Posluchači budou seznámeni s komunikačním vzorcem a jeho praktickým využitím. Budeme se zabývat psychickými stavy dětí, probereme základní stavy ze škály a zkusíme je poznávat. Projdeme si hierarchii lidských potřeb, mluvit budeme o vědomé hypnóze, přispívání, samostatnosti. Budeme řešit vnější a vnitřní motivaci. Po celou dobu jsou účastníci aktivními partnery přednášejícího, v prožitkových cvičeních jsou stavěni do role dítěte. Vše si prakticky zkouší, aby byli schopni využívat nabyté informace při práci se svými dětmi. Prakticky si vyzkoušíme tvorbu rodinného plánu povinností. Závěrem si představíme efektivní strategie učení a vyzkoušíme si učení pomocí myšlenkových map.

ProvedeníSeminář
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Pomůckypapír, propiska
Lektor
Martina Vrbická , Doučovací centrum SOVA Čáslav Zobrazit popis
Jsem absolventkou PdF UHK - obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ, lektorka anglického jazyka, absolventka kurzů specializovaných na reedukaci poruch učení. Od roku 2009 vedu Doučovací centrum SOVA Čáslav(www.doucovanicaslav.cz), které se zaměřuje na doučování českého, anglického a německého jazyka, nápravu DYS poruch, předškolní přípravu, diagnostiku školní zralosti a výchovné poradenství. Přednášky jsou určené pedagogům i široké veřejnosti a jsou věnovány problematice poruch učení. Mám šestiletou dceru a tříletého syna. Jsem šťastná, protože moje práce je mým největším koníčkem a skutečnou radostí :)

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

MAN - 05

Fundraising aneb Jak získat sponzory a dárce

Tento kurz je zaměřen na oblast firemního dárcovství. V jeho rámci se účastníci zorientují ve fundraisingových metodách a konceptu fundraisingu jako dlouhodobé a systematické činnosti, která musí být přirozeně integrována do strategie organizace. S ohledem na charakter kurzu zaměřeného na vyjednávání s dárci na tuto úvodní část navazuje kurz „Fundraising II“, který je věnován komunikačnímu tréninku. Obsah kurzu: východiska fundraisingu, etický rozměr; profil fundraisera, jeho dovednosti a osobnost; stanovení cílů komunikace a obsahu a jednotlivých kroků nutných pro úspěšné jednání; komunikační strategie zaměřená na vztahy s donátory a na výsledek v podobě získání daru; získání nových a udržení stávajících sponzorů a dárců; varianty spolupráce s dárci v oblasti nefinanční podpory; motivace donátorů

ProvedeníSeminář
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
Pomůckypsací potřeby
Lektor
Roman Pešek Zobrazit popis
Bc. Roman Pešek, Efektivní kurzy.cz Lektor kurzů Efektivní komunikace, Prezentační dovednosti v praxi, Time managment, Fundraising, Základní kurz pro manažery a Rozšířený kurz pro manažery. Poskytuje odborné poradenství – fundraising, komunikační dovednosti a sebeřízení. V oblasti vzdělávání, rozvoje a řízení působí téměř 15 let. V minulosti pracoval jako metodik nestátních neziskových organizací Pardubického kraje, fundraiser, personalista, lektor kurzů měkkých dovedností, moderátor odborných konferencí, kmenový vychovatel, vedoucí linky důvěry, operátor call centra a obchodník. Několik let dobrovolnicky organizoval a celoročně vedl skautský oddíl - včetně vedení táborů. Vzdělání lektora a absolvované kurzy Univerzita Hradec Králové – speciální pedagog. Výcvik v koučování, Výcvikový program manažerských dovedností, Výcvikový program selfmanažerských dovedností, Time management IV generace, Komunikační dovednosti, Moderní profesionál, Práce se stresem a duševní výkonnost, Týmová práce a spolupráce, Psychosociální výcvik, Telefonická krizová intervence, Pokračovací kurz krizové intervence, Internetové poradenství, Telefonická komunikace, Projektové řízení, Vstupní vzdělání úředníků samosprávných celků a mnohaleté individuální i týmové manažerské supervize a koučování.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

TVO - 03

Leptání skla

Všichni kdo přijdou si vyleptají obrázky na sklo pomocí vlastních i připravených šablon - není nad to mít svou vlastní jedinečnou a nenapodobitelnou skleničku :-)

ProvedeníWorkshop
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
PomůckyPřineste si prosím vlastní skleničky (ne varné sklo jako jsou zavařovačky, konvičky atp.), Nůžky, zalamovací nožík, propisku a co vás jen napadne k výrobě šablonek.
Lektor
Zuzka Zajícová (Valoane) Zobrazit popis
Ahoj, jmenuji se Zuzka a jsem insolvenční správkyní. Mimo to se zabývám prevencí - jak předcházet zadlužování, a školením - jak postupovat, když už k nějakému "průšvihu" došlo. Miluji práci s dětmi a taky zastávám názor, že prevence je prostě základ - proto se starám i o jejich finanční a občanskou gramotnost.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

MAN - 01

MAS, MAP, atd. - mohou nám být tyto zkratky k něčemu užitečné?

MAS (Místní akční skupiny) jsou na většině území ČR nositeli projektů MAP (Místní akční plány vzdělávání), které cílí na rozvoj a propojování nejen předškolního a základního vzdělávání, ale také na poskytovatele vzdělávání neformálního a zájmového. Na příkladech dobré praxe spolupráce a propojování formálního a neformálního vzdělávání se dozvíte, v čem by Vám mohli lidé schovaní za těmito zkratkami pomoci, popřípadě Vás inspirovat k novým nápadům.

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
Lektor
Norbert Kobela , MAS Lípa pro venkov, z.s. Zobrazit popis
Mgr. Norbert Kobela (nar. 1976) Od roku 2014 se na různých úrovních angažuje v projektech komunitně vedeného místního rozvoje s akcentem na oblast školství a práci s dětmi a mládeží. V současné době je vedoucím projektu Místní akční plán vzdělávání, jehož hlavním cílem je podpora regionálního školství a prohlubování spolupráce s neformálním a zájmovým vzděláváním. Na CVVZ ještě nikdy nevystupoval a bude se tak jednat o jeho velkou premiéru.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

PED - 09

Význam reflexe při práci s dětmi

Naučíme se co znamená význam reflexe a co určitě neznamená význam reflexe. Ukážeme si, jak jí při práci s dětmi použít a jejich zážitek, tak umocnit a ještě zjistit, co je baví, případně nebaví a podle toho, pak můžete uzpůsobit své programy.

ProvedeníWorkshop
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Pomůckypapír tužku a svůj příklad reflexe z jejich práce.
Lektor
Jakub Jonáš (kubula.jojo) , Jakub Jonáš Zobrazit popis
Jmenuji se Jakub Jonáš podnikám v oboru projektového managementu a marketingu. Mám zasebou zkušenost provozního v restauraci a marketingového manažéra. Jsem také skaut ( bohužel už ne aktivní, kvůli časovým důvodům, ale vracím se k tomu. Jezdím ovšem na tábory jako vedoucí, hlavní vedoucí a na školy v přírodě také jako vedoucí Práce s dětmi mě baví protože mě naplňuje a je to pro mě i odpočinek. Aktuálně i přednáším pro mladé ( Například Pražský Barcamp) a také na školách. Do budoucna mám větší projekt týkající se školství a práce s mládeží na kterém pracuji už pár let. Na CVVZ jedu podrubé, a těším se na každý další ročník! A rád bych se tam podělil o své zkušenosti s tím co mě funguji zejména v práci s neposlušnými až konfliktními dětmi.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

SPH - 04

Xˇandyho „bezkontaktní hry“ XI.

Kolektivní hry určené pro 15 +, každá dětská hra se může s přibývajícím věkem stát novou až neznámou. Budeme se tmelit a předávat si kolektivního ducha. Pokud si chcete hrát, pak věk nerozhoduje! Hry budou zaměřeny na kooperaci, kreativitu, sebereflexi. Budou to hry seznamovací, pohybové, urputné i logické. To vše s vysvětlením zákulisí té dané hry z pohledu organizátora. Pokud budou hry pro někoho příliš osobní či logické – je třeba se ozvat.

ProvedeníPohyb
Míra zapojení účastníkůvelká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni
Pomůckyšátek, PET lahev s pitím. oděv a obuv musí být sportovní! NEBRAT: řetízky, hodinky, prstýnky atd.
Lektor
Petr Dvořák (Xˇandy) , Pionýr PLEJÁDY Šternberk Zobrazit popis
Od roku 2004 jsem členem Pionýra. V počátcích mého působení v dětských organizacích jsem byl i členem hnutí Brontosaurus. Prošel jsem od instruktora, vedoucího oddílu až po vedoucího skupiny. Není žádná skupina dětí ve věku od 3,5 do 35 let, které bych se vyhýbal, stále hledám, s kým se nejlépe pracuje. Pořádal jsem nebo spolupracoval na několika víkendovkách, táborech nebo akcích na klíč např. pro sdružení Duha. V současné době asi od roku 2012 mám vlastní Eko-turistický klub pro děti z mateřinky a prvního ročníku. V roce 2014 jsem dělal svůj vůbec první tábor pro rodiče s dětmi.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

SPH - 03

Dračí doupě a jiné stolní hry na hrdiny - úvod

Tužka, papír, sada kostek a vaše fantazie = úžasný příběh party dobrodruhů. Tato přednáška je určena především začátečníkům. Ukážeme si, v čem spočívá kouzlo putování po kouzelném světě se smyšlenými hrdiny a dozvíte se tipy a triky, jak rozjet hraní Dračího doupěte a podobných her ve vašem oddíle. Účastníci dostanou v diskusi prostor na výměnu zkušeností.

ProvedeníSeminář
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
Lektor
Martina Magdová (Sparkle) , Tomovy hry Zobrazit popis
Přes 15 let se věnuji propagaci aktivit zpomalujících duševní stárnutí, jako jsou například společenské hry nebo tvůrčí psaní. Hodně se zaměřuji na stolní hry na hrdiny (RPG), kde vedu již léta otevřená hraní a vydala jsem jednu RPG hru knižně. Na CVVZ lektoruji s pauzami od roku 2006.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

DOP - 14

Flamenco

Jednoduchý sólo tanec pro všechny holky, slečny, dámy pro dobití baterek. Mezi sedavými přednáškami, náročnými rukodělkami a nocemi strávenými nad deskovkami je třeba se trochu protáhnout, uvolnit a nemyslet na nic jiného, než rytmus hudby a energický pohyb těla!

ProvedeníPohyb
Míra zapojení účastníkůvelká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni
Pomůckynejsou nutné -boty s nízkým podpatkem, volný sukně
Lektor
Markéta Havelková (Mája) , Modřanská trojka Zobrazit popis
Už 13 let jsem členem skupiny Modřanská trojka (dítě-instruktor-vedoucí) a momentálně se jí naplno věnuji současně se školou i několika dalšími zájmy.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

PED - 14

I. Šikana mezi dětmi - jak ji rozpoznat, jak na ni reagovat, jak jí předcházet

1. Fenomén šikany – teoretický úvod (2 hodiny)
Definice šikany. Šikana jako nemocné chování. Šikana jako závislost. Šikana jako porucha vztahů ve skupině. Šikana z evolučního hlediska. Druhy a stupně šikanování. Kyberšikana.

AKREDITOVANÝ KURZ MŠMT

K získání akreditačního diplomu je potřeba zúčastnit se všech čtyř seminářů

V rámci bloku budou využívány tradiční besedy a přednášky doplněné praktickými ukázkami včetně práce se zdroji – internet, odborná literatura. Vedle frontálního způsobu výuky proběhne i práce ve skupinách. Řízená diskuze bude prostupovat tématy po celou dobu kurzu. V rámci programu bude využíváno interaktivních her. Seznámení s těmito hrami proběhne zážitkovou metodou, kdy se všichni budou těchto her aktivně účastnit a následně bude proveden psychosociální rozbor a dopad každé hry.

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
Doplatek na místě150
Lektor
Jan Szutkowski Zobrazit popis

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

MAN - 02

Manipulace kolem nás

V programu se dozvíme něco o manipulaci jak na nás působí a kde je hranice mezi výchovou a manipulováním při práci s dětmi i s dospělými + si ukážeme některé manipulační techniky a obranu proti nim v praxi .

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Lektor
Petr Janecek (Péca) , Pathfinder Zobrazit popis
Ahoj už skoro tři roky dělám aktivizačního pracovníka v domově pro seniory jako hlavní pracovní poměr mimopracovní aktivity se týkají hlavě prace s dětmi a to jak celoroční tak na táborech kde už jsem si zkusil takřka všechny pozice. Niní jsem začal znovu studovat a rad bych se vydal na cestu psychoterapie. a hlavně rád poznávám nové lidi :) proto bych se chtěl podělit o své poznatky v oboru seznamování a rozpoznaní manipulace. Jinak na CVVZ jezdím od roku 2010 a ještě jsem ani jedno nevinechal :) (omlouvam se za pravopisné chyby bohužel patřím mezy dyslektiky)

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

TVO - 04

Prýmkování aneb kouzlo sutašek

Prýmkování je výroba šperků ze sutašek a korálků. Jedná se o textilní šperky. Dají se vyrobit sponky do vlasů, brože, náušnice či náhrdelníky.

ProvedeníWorkshop
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Pomůckyjehla, nůžky, nit bílá/černá
Doplatek na místě25
Lektor
Pavlína Solarová (Pája) , TK Zlaťáci Zaječov Zobrazit popis
Jsem učitelka na střední pedagogické škole, učím biologii a matematiku. Dělám hlavního vedoucího na letním táboře. Věnuji se mnoha výtvarným technikám a pomáhám vést výtvarný kroužek na základní škole. Na CVVZ jezdím od Českých Budějovic.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

PED - 02

Z PŘEDŠKOLÁKA PRVŇÁČKEM

Přednáška je rozdělena do dvou částí. V první se věnuji především psychologii dítěte předškolního věku a konkrétním příčinám, které mají později vliv na neúspěchy dětí ve škole. Učíme se tedy vše včas podchytit a problémům předcházet. Druhá část je zaměřena na rozvoj percepcí – především sluchového a zrakového vnímání. Rodiče si všechna cvičení konkrétně vyzkouší, aby je mohli používat v praxi. Účastníci přednášky si mohou všechny hry, materiály, pracovní listy atd. prohlédnout a práci s nimi vyzkoušet. Jde o materiály různých autorů, které se za 10 let mé praxe osvědčily a při reedukaci s nimi dosahujeme úspěchů. Po celou dobu jsou rodiče aktivními partnery přednášejícího, v prožitkových cvičeních jsou stavěni do role dítěte. Vše si prakticky zkouší, aby byli schopni využívat nabyté informace při práci se svými dětmi. ÚVODNÍ ČÁST • význam šestinedělí po narození dítěte, zavinovačky, výběrová pozornost, ADHD • mentální a fyzický věk dítěte • vady zraku • ochablost svalů • problematika laterality – diagnostika dominantního oka • bytí a vědomá hypnóza • pozitivní formulace • příčiny zlobení – vědecké pokusy • motivace, samostatnost, přispívání ŠKOLNÍ ZRALOST A ROZVOJ PERCEPCÍ • hrubá a jemná motorika – náprava úchopu psacího náčiní • prostorová orientace • zrakové vnímání (diferenciace, paměť, analýza, syntéza) • sluchové vnímání (diferenciace, paměť, analýza, syntéza) • hmatové vnímání • mozková činnost při přijímání nových informací • diagnostika školní zralosti

ProvedeníSeminář
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Pomůckypapír, propiska
Lektor
Martina Vrbická , Doučovací centrum SOVA Čáslav Zobrazit popis
Jsem absolventkou PdF UHK - obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ, lektorka anglického jazyka, absolventka kurzů specializovaných na reedukaci poruch učení. Od roku 2009 vedu Doučovací centrum SOVA Čáslav(www.doucovanicaslav.cz), které se zaměřuje na doučování českého, anglického a německého jazyka, nápravu DYS poruch, předškolní přípravu, diagnostiku školní zralosti a výchovné poradenství. Přednášky jsou určené pedagogům i široké veřejnosti a jsou věnovány problematice poruch učení. Mám šestiletou dceru a tříletého syna. Jsem šťastná, protože moje práce je mým největším koníčkem a skutečnou radostí :)

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

SPH - 02

Dračí doupě a jiné RPG hry - pokročilé techniky vedení hry

Tento program je určen těm, kdo již mají zkušenosti s Dračím doupětem nebo jinými stolními hrami na hrdiny (RPG), případně se o nich dozvěděli na předchozí "začátečnické" přednášce. Dozvíte se tipy, jak obohatit hraní pomocí úprav pravidel nebo technik vedení hry. Jak odměnit hráče za dobré hraní role, jak hru více zaměřit na vztahy hrdinů mezi sebou, jak si usnadnit práci s barvitými popisy prostředí, jak vkládat do hry zajímavá morální dilemata, jak nenásilně zjistit, co lidé chtějí hrát, a další. Bude prostor pro diskusi a výměnu zkušeností.

ProvedeníSeminář
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Lektor
Martina Magdová (Sparkle) , Tomovy hry Zobrazit popis
Přes 15 let se věnuji propagaci aktivit zpomalujících duševní stárnutí, jako jsou například společenské hry nebo tvůrčí psaní. Hodně se zaměřuji na stolní hry na hrdiny (RPG), kde vedu již léta otevřená hraní a vydala jsem jednu RPG hru knižně. Na CVVZ lektoruji s pauzami od roku 2006.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

DOP - 12

Cha-cha pro začátečníky

Cha-cha pro začátečníky je určena pro lidi, kteří ať už přímo s tancem cha-cha nebo všeobecně s tancem nemají žádné zkušenosti.

ProvedeníPohyb
Míra zapojení účastníkůvelká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni
PomůckyPohodlné oblečení (může být i sukně) a pohodlnou obuv do tělocvičny
Lektor
Lukáš Vahala (Lukyn) Zobrazit popis
Je mi 18 let, studuji na matematickém gymplu v Brně. Byl jsem 11 let skautem, před dvěma lety jsem se začal věnovat tanci ve veškerém svém volném čase (přičemž dělám asistenta v tanečních pro středoškoláky). Moje první CVVZ byla v roce 2013 v Třebíči (Kostka ke kostce) a následující rok (2014) jsem pomáhal organizovat CVVZku v Brně.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

PED - 15

II. Šikana mezi dětmi - jak ji rozpoznat, jak na ni reagovat, jak jí předcházet

2. Příznaky šikany (2 hodiny)
Projevy šikany v různých prostředích. Obvyklé prvky chování oběti. Obvyklé prvky chování agresora. Diagnostika vztahů mezi dětmi.

AKREDITOVANÝ KURZ MŠMT

K získání akreditačního diplomu je potřeba zúčastnit se všech čtyř seminářů

V rámci bloku budou využívány tradiční besedy a přednášky doplněné praktickými ukázkami včetně práce se zdroji – internet, odborná literatura. Vedle frontálního způsobu výuky proběhne i práce ve skupinách. Řízená diskuze bude prostupovat tématy po celou dobu kurzu. V rámci programu bude využíváno interaktivních her. Seznámení s těmito hrami proběhne zážitkovou metodou, kdy se všichni budou těchto her aktivně účastnit a následně bude proveden psychosociální rozbor a dopad každé hry.

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
Lektor
Jan Szutkowski Zobrazit popis

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

DOP - 08

Na skok z komfortní zóny

Skákat nebudu jen já, ale i vy! Je pro vás mluvení před lidmi stejně nepředstavitelné jako pro mě? Pak jste tady správně! Rozhodla jsem se se svým strašákem něco udělat, ale potřebuji k tomu právě vás. Podělím se s vámi o svoje zkušenosti a doufám, že se s tím popereme společně.

ProvedeníSeminář
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Lektor
Lenka Palánová (Léňa) , CVČ Hrubínka Zobrazit popis
Jmenuji se Lenka Palánová. Je mi 23 let a na CVVZ jezdím už asi pět let, na RVVZ o tři roky déle. V současné době se potýkám s výzvou, kterou vnímám jako zatím největší ve svém životě, a to je mluvení před lidmi. Jsem někdo, kdo se rád rozvíjí a ráda se učím novým věcem, nicméně mluvení před větším počtem lidí je pro mě ten největší strašák. Ale v rámci letošní CVVZ jsem si řekla, že to překonám a budu o tom mluvit a třeba tím někoho inspiruji nebo dodám odvahu k tomu, aby se nebál postavit před lidi a mluvit.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

PED - 03

UČENÍ – BEZ NERVŮ A KŘIČENÍ

Přednáška se zaměřuje na nelehký přechod dětí z mateřské do základní školy. V úvodní části rekapitulujeme nezbytné předškolní schopnosti dítěte. Uvádím konkrétní cvičení, na kterých lze dovednosti rozvíjet. Část zaměřená na psychologii dítěte se dotýká emocí, hierarchie lidských potřeb. Věnujeme se tématu vnější a vnitřní motivace. Většina přednášky je věnována konkrétním překážkám v učení, jejich příčinám a také fyzickým projevům, které můžeme na dítěti pozorovat. Rodiče se naučí 3 základní bariéry pojmenovat, rozeznávat a také jim předcházet. Rodiče se seznámí s technikou tvorby myšlenkových map. Po celou dobu jsou účastníci přednášky aktivními partnery přednášejícího, v prožitkových cvičeních jsou stavěni do role dítěte. Vše si prakticky zkouší, aby byli schopni využívat nabyté informace při práci se svými dětmi. ÚVODNÍ ČÁST • komunikační cvičení • emoce a jejich zvládání • hierarchie lidských potřeb • motivace • očekávání a vliv na přístup k dítěti • předškolní schopnosti dítěte – jejich důležitost při vstupu do 1. třídy TŘI PŘEKÁŽKY V UČENÍ • dostatek obrázků, názornosti • postup po krocích • nepochopená slova • praktické cvičení na nepochopená slova • tvorba myšlenkových map • vysvětlení základního principu fungování mozku • praktická ukázka zvládání vybraných kapitol z českého jazyka • představení slabikářů pro prvňáčky • genetická a analyticko-syntetická metoda čtení

ProvedeníSeminář
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Pomůckypapír, propiska
Lektor
Martina Vrbická , Doučovací centrum SOVA Čáslav Zobrazit popis
Jsem absolventkou PdF UHK - obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ, lektorka anglického jazyka, absolventka kurzů specializovaných na reedukaci poruch učení. Od roku 2009 vedu Doučovací centrum SOVA Čáslav(www.doucovanicaslav.cz), které se zaměřuje na doučování českého, anglického a německého jazyka, nápravu DYS poruch, předškolní přípravu, diagnostiku školní zralosti a výchovné poradenství. Přednášky jsou určené pedagogům i široké veřejnosti a jsou věnovány problematice poruch učení. Mám šestiletou dceru a tříletého syna. Jsem šťastná, protože moje práce je mým největším koníčkem a skutečnou radostí :)

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

PED - 07

Důvěrovky ano či ne?

Řekneme si něco o tom k čemu slouží důvěrové aktivity a kdy je vhodné je použít a kdy naopak nikoliv. Sdílení zkušeností mezi účastníky, kteří již mají zkušenosti a diskuze k otázkám od těch co zkušenosti teprve sbírají...

ProvedeníSeminář
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
PomůckyPokud máte, tak vlastní poznatky z důvěrových aktivit, fotografie, případně samotné důvěrovky jako inspiraci pro ostatní...
Lektor
Vlastimil Jura (Kočičák) , Český svaz chovatelů Zobrazit popis
Jsem pedagog volného času působící již více jak 10 let na různých vedoucích pozicích ve své mateřské organizaci. Dále jako lektor při dalším vzdělávání převážně mládeže v rámci ČSCH, Projektu Odyssea a dalších neziskových spolcích.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

DOP - 13

Cha-cha pro pokročilé

Cha-cha pro pokročilé je určena pro lidi, kteří tento tanec již znají, baví je, umí nějaké figury, ale nejsou nijak profesionální tanečníci (ale pokud jsou, je možné, že nějakou figuru znát nebudou)

ProvedeníPohyb
Míra zapojení účastníkůvelká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni
PomůckyPohodlné oblečení na tanec. Pohodlná obuv do tělocvičny.
Lektor
Lukáš Vahala (Lukyn) Zobrazit popis
Je mi 18 let, studuji na matematickém gymplu v Brně. Byl jsem 11 let skautem, před dvěma lety jsem se začal věnovat tanci ve veškerém svém volném čase (přičemž dělám asistenta v tanečních pro středoškoláky). Moje první CVVZ byla v roce 2013 v Třebíči (Kostka ke kostce) a následující rok (2014) jsem pomáhal organizovat CVVZku v Brně.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

DOP - 07

Turnaj v karetní hře Malacca

Turnaj v karetní hře Malacca. Pohodové hraní a dobré ceny.

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Doplatek na místě20
Lektor
Jiří Hovorka (Brontík) , Asociace TOM Zobrazit popis
Účast na 9 CVVZkách. Zabývám se deskovými hrami.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

DOP - 06

Nedělní Bang!

Turnaj v karetní hře Bang! na úvod CVVZ. Pohodové hry a dobré ceny.

ProvedeníWorkshop
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
Doplatek na místě20
Lektor
Jiří Hovorka (Brontík) , Asociace TOM Zobrazit popis
Účast na 9 CVVZkách. Zabývám se deskovými hrami.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

PED - 16

III. Šikana mezi dětmi - jak ji rozpoznat, jak na ni reagovat, jak jí předcházet

3. První pomoc a prevence (2 hodina)
Jak reagovat v situaci, když dochází k násilí. Ochrana oběti. Koho zažádat o pomoc. Aktivity posilující soudružnost ve třídě.

AKREDITOVANÝ KURZ MŠMT

K získání akreditačního diplomu je potřeba zúčastnit se všech čtyř seminářů

V rámci bloku budou využívány tradiční besedy a přednášky doplněné praktickými ukázkami včetně práce se zdroji – internet, odborná literatura. Vedle frontálního způsobu výuky proběhne i práce ve skupinách. Řízená diskuze bude prostupovat tématy po celou dobu kurzu. V rámci programu bude využíváno interaktivních her. Seznámení s těmito hrami proběhne zážitkovou metodou, kdy se všichni budou těchto her aktivně účastnit a následně bude proveden psychosociální rozbor a dopad každé hry.

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
Lektor
Jan Szutkowski Zobrazit popis

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

PED - 04

JAK EFEKTIVNĚ STUDOVAT

Úvodní část je zaměřena na stanovování studijních cílů. Dále se budeme zabývat překonáváním překážek v učení. Dozvíte se, jak si lépe pamatovat, vytvoříme si myšlenkovou mapu. Řeč bude o čtení s porozuměním a práci se slovníky.

ProvedeníSeminář
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Pomůckypropiska, papír
Lektor
Martina Vrbická , Doučovací centrum SOVA Čáslav Zobrazit popis
Jsem absolventkou PdF UHK - obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ, lektorka anglického jazyka, absolventka kurzů specializovaných na reedukaci poruch učení. Od roku 2009 vedu Doučovací centrum SOVA Čáslav(www.doucovanicaslav.cz), které se zaměřuje na doučování českého, anglického a německého jazyka, nápravu DYS poruch, předškolní přípravu, diagnostiku školní zralosti a výchovné poradenství. Přednášky jsou určené pedagogům i široké veřejnosti a jsou věnovány problematice poruch učení. Mám šestiletou dceru a tříletého syna. Jsem šťastná, protože moje práce je mým největším koníčkem a skutečnou radostí :)

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

DOP - 09

Jdu si za svým snem

Snili jste někdy o tom, že procestujete svět, naučíte se nový cizí jazyk nebo že překonáte nějaký svůj strach, ale pořád se vám to nedaří? Nezoufejte, na sny se musí pomalu. O to lepší pak máte pocit z výsledku.

ProvedeníWorkshop
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
PomůckyVáš největší sen :) papír a barevné pastelky nebo fixy (libovolný počet)
Lektor
Lenka Palánová (Léňa) , CVČ Hrubínka Zobrazit popis
Jmenuji se Lenka Palánová. Je mi 23 let a na CVVZ jezdím už asi pět let, na RVVZ o tři roky déle. V současné době se potýkám s výzvou, kterou vnímám jako zatím největší ve svém životě, a to je mluvení před lidmi. Jsem někdo, kdo se rád rozvíjí a ráda se učím novým věcem, nicméně mluvení před větším počtem lidí je pro mě ten největší strašák. Ale v rámci letošní CVVZ jsem si řekla, že to překonám a budu o tom mluvit a třeba tím někoho inspiruji nebo dodám odvahu k tomu, aby se nebál postavit před lidi a mluvit.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

TVO - 01

Šperky z kroužků od záclon

Pomocí bavlnky a kroužků od záclon a jehly si vytvoříme originální šperk (přívěsek nebo naušnice).

ProvedeníWorkshop
Míra zapojení účastníkůstřední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni
Pomůckyjehla, bavlnka pokud máte oblíbenou barvu a bojíte se, že já ji nemám :) nůžky, vlastní kroužky pokud máte a nevíte co s nimi
Doplatek na místě15
Lektor
Pavlína Solarová (Pája) , TK Zlaťáci Zaječov Zobrazit popis
Jsem učitelka na střední pedagogické škole, učím biologii a matematiku. Dělám hlavního vedoucího na letním táboře. Věnuji se mnoha výtvarným technikám a pomáhám vést výtvarný kroužek na základní škole. Na CVVZ jezdím od Českých Budějovic.

Zobrazit termíny programu

0 komentářů

PED - 17

IV. Šikana mezi dětmi - jak ji rozpoznat, jak na ni reagovat, jak jí předcházet

4. Reflexe získaných poznatků. (2 hodiny)
Zopakování probraných témat. Naplánováni aplikace nových informaci v reálných situacích účastníků kurzu.

AKREDITOVANÝ KURZ MŠMT

K získání akreditačního diplomu je potřeba zúčastnit se všech čtyř seminářů

V rámci bloku budou využívány tradiční besedy a přednášky doplněné praktickými ukázkami včetně práce se zdroji – internet, odborná literatura. Vedle frontálního způsobu výuky proběhne i práce ve skupinách. Řízená diskuze bude prostupovat tématy po celou dobu kurzu. V rámci programu bude využíváno interaktivních her. Seznámení s těmito hrami proběhne zážitkovou metodou, kdy se všichni budou těchto her aktivně účastnit a následně bude proveden psychosociální rozbor a dopad každé hry.

ProvedeníDiskuze
Míra zapojení účastníkůmalá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry
Lektor
Jan Szutkowski Zobrazit popis

Zobrazit termíny programu

0 komentářů