Jak sebrat odvahu a posunout se z pozice účastníka na pozici lektora/moderátora, jak zvolit vhodné a zajímavé téma, jak se připravit a jak zaujmout účastníky
| Provedení | Workshop |
| Míra fyzického zapojení účastníků | Malá |
| Míra náročnosti na interakci | Velká |
| Úroveň obtížnosti programu | Základní znalosti |
| Doplatek na místě | ne |
| Lektor |
Ludmila Pohanková
Zobrazit programy tohoto lektora |
|
Detailní popis
CVVZ je především výměna zkušeností. Pro vedení programu není třeba mít akademický titul z rétoriky.
Mnohem důležitější je mít odvahu sdílet svojí zajímavou zkušenost/znalost/dovednost ostatním.
Na to je ale třeba se připravit, nachystat si podklady, natrénovat si svůj program.
Budeme si o povídat o tom, jak se do toho pustit, budeme sdílet svoje zkušenosti s lektorováním.
Navíc získané informace ti pomohou pomoct hodnotit lektory objektivně a adekvátně.
Přednáška je součástí programu ID 376 "Umění lektorovat - pro začátečníky". V tento program bude koncipován hodně prakticky pod odborným vedním. Program se koná v pondělí od 08:00 do 11:30 a je nastaven pouze pro malou skupinku účastníků (6 - 8 osob).
|
|
Program o oddílových tradicích a rituálech, které pomáhají stmelovat oddíl a udržet ho živým po několik generací.
| Provedení | Workshop |
| Míra fyzického zapojení účastníků | Malá |
| Míra náročnosti na interakci | Střední |
| Úroveň obtížnosti programu | Základní znalosti |
| Doplatek na místě | 0 |
| Lektor |
Ludmila Pohanková
Zobrazit programy tohoto lektora |
|
Detailní popis
Budeme si povídat o oddílových tradicích a rituálech, sdílet zkušenosti s jejich vytvářením a využitím pro trvale udržitelný oddíl.
|
|
Propojování generací v životě oddílu jako cesta k jeho trvalé udržitelnosti
| Provedení | Diskuse |
| Míra fyzického zapojení účastníků | Malá |
| Míra náročnosti na interakci | Střední |
| Úroveň obtížnosti programu | Pokročilé znalosti |
| Doplatek na místě | 0 |
| Lektor |
Ludmila Pohanková
Zobrazit programy tohoto lektora |
|
Detailní popis
Často se potkávám s problémem skomíráním (až zániku) oddílu, když se jeho zakladateli nepodaří vychovávat průběžně své pokračovatele a oddílovou práci jim vhodně předávat. Stejně často se setkávám se smutnými až osamělými vedoucími, kteří svůj oddíl předali mladším a pak mají pocit zbytečnosti. V tomto programu chci moderovat diskusi, jak využívat mezigenerační spolupráci ku prospěchu a trvalému rozvoji oddílu.
|
|