Seznam programů

Pojď se stát lektorem na CVVZ - úvod do programu "Umění lektorovat"

Jak sebrat odvahu a posunout se z pozice účastníka na pozici lektora/moderátora, jak zvolit vhodné a zajímavé téma, jak se připravit a jak zaujmout účastníky

pedagogika a psychologie
Provedení Workshop
Míra fyzického zapojení účastníků Malá
Míra náročnosti na interakci Velká
Úroveň obtížnosti programu Základní znalosti
Doplatek na místě ne
Lektor Ludmila Pohanková
Zobrazit programy tohoto lektora
CVVZ je především výměna zkušeností. Pro vedení programu není třeba mít akademický titul z rétoriky. Mnohem důležitější je mít odvahu sdílet svojí zajímavou zkušenost/znalost/dovednost ostatním. Na to je ale třeba se připravit, nachystat si podklady, natrénovat si svůj program. Budeme si o povídat o tom, jak se do toho pustit, budeme sdílet svoje zkušenosti s lektorováním. Navíc získané informace ti pomohou pomoct hodnotit lektory objektivně a adekvátně. Přednáška je součástí programu ID 376 "Umění lektorovat - pro začátečníky". V tento program bude koncipován hodně prakticky pod odborným vedním. Program se koná v pondělí od 08:00 do 11:30 a je nastaven pouze pro malou skupinku účastníků (6 - 8 osob).
Oddílové tradice a rituály

Program o oddílových tradicích a rituálech, které pomáhají stmelovat oddíl a udržet ho živým po několik generací.

Provedení Workshop
Míra fyzického zapojení účastníků Malá
Míra náročnosti na interakci Střední
Úroveň obtížnosti programu Základní znalosti
Doplatek na místě 0
Lektor Ludmila Pohanková
Zobrazit programy tohoto lektora
Budeme si povídat o oddílových tradicích a rituálech, sdílet zkušenosti s jejich vytvářením a využitím pro trvale udržitelný oddíl.
Mezigenerační spolupráce v dětské a mládežnické organizaci

Propojování generací v životě oddílu jako cesta k jeho trvalé udržitelnosti

Provedení Diskuse
Míra fyzického zapojení účastníků Malá
Míra náročnosti na interakci Střední
Úroveň obtížnosti programu Pokročilé znalosti
Doplatek na místě 0
Lektor Ludmila Pohanková
Zobrazit programy tohoto lektora
Často se potkávám s problémem skomíráním (až zániku) oddílu, když se jeho zakladateli nepodaří vychovávat průběžně své pokračovatele a oddílovou práci jim vhodně předávat. Stejně často se setkávám se smutnými až osamělými vedoucími, kteří svůj oddíl předali mladším a pak mají pocit zbytečnosti. V tomto programu chci moderovat diskusi, jak využívat mezigenerační spolupráci ku prospěchu a trvalému rozvoji oddílu.